sábado, 15 de noviembre de 2014

Comencem el Projecte Rossinyol!

Hola,
Sóc la Marina Vilà, tinc 20 anys i estic estudiant tercer de Medicina a la UdG. Aquest any sóc mentora del Projecte Rossinyol a Salt, i us preguntareu què és això del Projecte Rossinyol, doncs bé us en faré cinc cèntims:

El projecte Rossinyol a la UdG pretén establir una xarxa de relacions, un conjunt de pràctiques i de dinàmiques entre estudiants de diferents facultats de la UdG i alumnes d’origen estranger de les escoles i centres de secundària de les comarques de Girona. La finalitat del projecte és afavorir la integració cultural, social i lingüística dels alumnes d’origen estranger i que la UdG i el conjunt d’institucions que hi participin contribueixin a la sensibilització entorn de la igualtat i la inclusió social.

Per tot això, fa dos setmanes vam començar un curs de formació de 5 sessions on ens explicaven què era el projecte Rossinyol, el procés d'immigració, el paper que tenen els mentors, què era la diversitat cultural, interculturalitat i integració social; l'últim dia la sessió va ser amb els enllaços territorials. Aquell dia ens vam reunir amb la Sandra i i l'Esther i els tres mentors de Salt: en Pau, la Cristina i jo, les enllaços territorials no ens van voler donar gaires pistes sobre qui eren els mentorats i així seria més emocionant quan ens trobéssim a la festa.
Ahir, per fi va arribar el dia en que coneixeria el/la meu/meva mentorat/da. La festa es va fer a l'escola Mas Masó de Salt, els tres mentorats estavem ben nerviosos per saber qui seria l'altra cara d'aquest projecte. Van venir els nens amb les seves families, ens vam presentar i vam fer un joc on vam descobrir qui seria la nostra parella. Per fi vaig posar-li cara: és la Iesatu, una noia de 11 anys que estudia 6è de primària a l'escola Mas Masó de Salt. Va venir amb la seva germana gran i el seu germà petit. Ella és de Gàmbia però viu al barri de Santa Eugènia, a Girona, amb la seva mare i els seus 4 germans. Li encanta jugar amb les seves amigues a futbol, a bàsquet i a volei, també llegir (ahir em va ensenyar els llibrs que havia llegit a la biblioteca de l'escola), anar al cinema, i no li agrada gens fer els deures de matemàtiques. A les dues sens va passar la vergonya quan vam veure que no erem tan diferens i que ens agradava fer gairebé les mateixes coses. Vam parlar que durant les nostres quedades aniriem al cinema i a patinar sobre gel (ella mai hi ha anat i em va dir que li faria molta il·lusió). 
Mentors, mentorats i families a l'Escola Mas Masó de Salt
14 de novembre 2014
No dubto que aquesta experiència em sorprendrà, que serà un procés d'aprenentatge continu i és una molt bona oportunitat d'obrir-nos a punts de vista ben diferents.

Us aniré informant de les coses que vagim fent la Iesatu i jo,
Fins aviat Rossinyols :)


No hay comentarios:

Publicar un comentario